Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (34)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Волощук І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Волощук І. С. 
Науково-педагогічні основи формування творчої особистості / І. С. Волощук. - К. : Пед. думка, 1998. - 160 c. - Бібліогр.: 314 назв. - укp.

З'ясовуються зовнішні ознаки і сутність творчого процесу, розкривається зв'язок між інтелектуальними задатками і творчими здібностями індивідуума та вичленяються головні складові компоненти творчої особистості. Наводяться мотиви доцільності розвитку творчих здібностей школярів та розкриваються суперечності соціально-економічного і психолого-педагогічного характеру ефективного розв'язання проблеми формування творчої особистості. Систематизуються й узагальнюються організаційні форми реалізації програм формування творчої особистості, методи розвитку творчих здібностей школярів та специфічні прийоми виховної роботи серед них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Ю984.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Волощук І. П. 
Управління якістю банківських послуг: теоретичний аспект / І. П. Волощук, О. В. Данилюк. - К. : Наук. світ, 2001. - 45 c. - Бібліогр.: 40 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні проблеми управління системою якості банківських послуг. Описано суть банківських послуг як продукту банківської діяльності. Розкрито специфіку процесів управління якістю банківських послуг, існуючих моделей, технологію та методичні аспекти оцінки окремих показників управління якістю банківських послуг. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.424 + У9(4УКР)262.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р90146 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Федулова Л. І. 
Управління конкурентоспроможністю банків в умовах трансформаційної економіки / Л. І. Федулова, І. П. Волощук; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К. : Наук. світ, 2002. - 301 c. - Бібліогр.: 300 назв. - укp.

Висвітлено розробки організаційно-економічних підходів до створення результативної системи управління конкурентоспроможністю банків та механізму впровадження їх в практику банківської діяльності. Розглянуто комплексне завдання управління конкурентоспроможністю з позицій макро- та мікроекономіки, банківського менеджменту. Розкрито теоретичні і методологічні аспекти банківської конкуренції, конкурентоспроможності. Особливу увагу приділено методичним розробкам: методиці оцінки ефективності банківських бізнесів, моделі управління ризиками банку, методикам оцінки персоналу банку та оцінки ефективності інвестування процесу впровадження новітніх інформаційних технологій в банківську практику.

Освещены разработки организационно-экономических подходов к созданию результативной системы управления конкурентоспособностью банков и механизма внедрения их в практику банковской деятельности. Рассмотрена комплексная задача управления конкурентоспособностью с позиций макро- и микроэкономики, банковского менеджмента. Раскрыты теоретические и методологические аспекты банковской конкуренции, конкурентоспособности. Особое внимание уделено методическим разработкам: методике оценки эффективности банковских бизнесов, модели управления рисками банка, методикам оценки персонала банка и оценки эффективности инвестирования процесса внедрения новейших информационных технологий в банковскую практику.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА629475 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Волощук І. С. 
Основи наукових досліджень. Педагогіка : Навч. посіб. / І. С. Волощук; Нац. аграр. ун-т. - К., 2006. - 107 c. - укp.

Розглянуто науку як форму суспільної свідомості. Розкрито сутність педагогічного дослідження, методологічні засади пізнання педагогічної дійсності. Виявлено характерні ознаки фундаментальних і прикладних досліджень. Описано методи педагогічних досліджень. Висвітлено сутність поняття гіпотези дослідження, визначено умови, за яких дана гіпотеза трансформується в наукову теорію.

Рассмотрена наука как форма общественного сознания. Раскрыты сущность педагогического исследования, методологические основы познания педагогической действительности. Выявлены характерные признаки фундаментальных и прикладных исследований. Описаны методы педагогических исследований. Освещена сущность понятия гипотезы исследования, определены условия, при которых данная гипотеза трансформируется в научную теорию.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 е(4УКР) я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682698 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Волощук В. М. 
Методичні основи діагностики інтелектуальної обдарованості : монографія / В. М. Волощук, І. С. Волощук; Ін-т обдар. дитини АПН України. - К. : Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 167 c. - Бібліогр.: 279 назв. - укp.

Викладено концептуальні підходи до визначення сутності обдарованості та методичної реалізації методологічних засад діагностики інтелектуальної обдарованості (ІО). Висвітлено результати вивчення людського інтелекту, описано природу здібностей ІО, визначено місце творчої компоненти в структурі ІО особистості. Розглянуто методи визначення інтелектуальних здібностей, обгрунтовано типологічні характеристики ІО індивідів. Запропоновано концепцію обдарованості в контексті розумової, духовної та енергетичної сфер особистості, а також методичні підходи її діагностики.

Изложены концептуальные подходы к определению сущности одаренности и методической реализации методологических основ диагностики интеллектуальной одаренности (ИО). Освещены результаты изучения человеческого интеллекта, описана природа способностей ИО, определено место творческого компонента в структуре ИО личности. Рассмотрены методы определения интеллектуальных способностей, обоснованы типологические характеристики ИО индивидов. Предложены концепция одаренности в контексте умственной, духовной и энергетической сфер личности, а также методические подходы её диагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24с

Шифр НБУВ: ВА715510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Волощук І. В. 
Медоносні ресурси Полтавщини, життєдіяльність та господарсько-корисні ознаки бджолиних сімей української степової породи / І. В. Волощук // Вісн. Полтав. держ. аграр. акад. - 2005. - № 4. - С. 136-141. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Вивчено та проаналізовано продуктивні можливості бджолиних сімей української степової породи, які в період інтенсивного розвитку показали максимальну продуктивність. Експериментально доведено, що продуктивність за умов лісостепової зони залежить, насамперед, від умов навколишнього середовища і має значний вплив на репродуктивну діяльність бджолиних маток.


Індекс рубрикатора НБУВ: П691.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Волощук І. С. 
Продуктивність конюшини гібридної залежно від агротехнічних прийомів вирощування в умовах західного Лісостепу : Автореф. дис... канд. с.-г. наук / І. С. Волощук; Ін-т землеробства УААН. - К., 2006. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П223.1-4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Волощук І. П. 
Управління конкурентоспроможністю банків в умовах трансформаційної економіки : Автореф. дис... канд. екон. наук : 08.04.01 / І. П. Волощук; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Розроблено організаційно-економічні підходи щодо створення результативної системи управління конкурентоспроможності банків і механізму впровадження їх до практики банківської діяльності. З використанням системного підходу проаналізовано стан і шляхи формування конкурентної банківської системи, а також досліджено конкурентні переваги банку. Наведено методику визначення складових характеристик конкурентоспроможності, а також методику оцінки ефективності банківських бізнесів, зокрема, розрахунку реалізованого фінансового результату від операцій з іноземною валютою. Запропоновано методику оцінки персоналу банку й алгоритм оцінки ефективності інвестування впровадження інформаційних банківських технологій, які надають можливість формувати модель конкурентоспроможного банку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)262.10-13-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мелешко В. В. 
Варіативні моделі розвитку сільських загальноосвітніх навчальних закладів : наук.-метод. посіб. / В. В. Мелешко, І. С. Волощук, Г. І. Іванюк, А. В. Лопухівська, Ю. С. Мельник; НАПН України, Ін-т педагогіки. - К. : Пед. думка, 2011. - 159 c. - Бібліогр.: 100 назв - укp.

Висвітлено теоретичні засади та тенденції розвитку освіти в сільській місцевості. Запропоновано методологію моделювання процесу розвитку сільської школи. Обгрунтовано нові підходи до здійснення змін у педагогічній системі ЗНЗ, що позитивно впливають на результати його діяльності. Визначено структуру й охарактеризовано компоненти моделі розвитку сільської школи. Розглянуто особливості організації навчання обдарованих і талановитих школярів. Увагу приділено проблемам упровадження варіативних моделей розвитку сільських ЗНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.8 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС52560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Андрущенко В. П. 
Педагогіка вищої школи : підручник / В. П. Андрущенко, І. Д. Бех, І. С. Волощук, О. В. Глузман, Н. В. Гузій, Н. М. Дем'яненко, Н. О. Дівінська, М. Б. Євтух, С. А. Калашнікова, О. А. Комар; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К. : Пед. думка, 2009. - 256 c. - Бібліогр.: 253 назв. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади педагогіки вищої школи (ВШ), описано історико-системний процес її становлення, проаналізовано роль і місце в системі сучасної освіти, цілісний науково-педагогічний процес у ВШ, державну політику й управління в сфері вищої освіти (ВО), її роль в особистісному становленні та самореалізації людини. Розглянуто питання реалізації ідеї університетської освіти в середньовічних цивілізаціях та в епоху Відродження, еволюції моделей університету в Західній Європі Нового та Новітнього часу, розвитку ідеї імператорського університету в епоху Просвітництва й її впливу на становлення університетської освіти в Україні, трансформації ідеї університету в період ХХ - початку ХХІ ст. Визначено рівневу, галузеву та типову структуризацію ВО, її стандарти, методи навчання та форми організації навчального процесу у ВНЗ, загальноцивілізаційні чинники та напрями державної освітньої політики.

Раскрыты теоретико-методологические основы педагогики высшей школы (ВШ), описан историко-системный процесс её становления, проанализированы роль и место в системе современного образования, целостный научно-педагогический процесс в ВШ, государственная политика и управление в сфере высшего образования (ВО), её роль в личностном становлении и самореализации человека. Рассмотрены вопросы реализации идеи университетского образования в средневековых цивилизациях и в эпоху Возрождения, эволюции моделей университета в Западной Европе Нового и Новейшего времени, развития идеи императорского университета в эпоху Просветительства и её влияния на становление университетского образования в Украине, трансформации идеи университета в период ХХ - начала ХХІ ст. Определены уровневая, отраслевая и типовая структуризация ВО, его стандарты, методы обучения и формы организации учебного процесса в ВУЗ, общецивилизационные факторы и направления государственной образовательной политики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481я73-1 + Ч483(4УКР)я73-1 + Ч484(4УКР)я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА721209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Волощук І. С. 
Педагогічне дослідження : навч. посіб. / І. С. Волощук; Ін-т вищ. освіти АПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2009. - 390 c. - укp.

Розглянуто методологічні аспекти планування та виконання педагогічного дослідження й інтерпретації його результатів. Показано, що вірогідність результатів дослідження забезпечується насамперед однозначністю теоретичних позицій його автора, якістю вихідних положень, адекватністю методики, досконалістю інструментарію, коректністю кількісної й якісної обробки емпіричних даних. Зазначено, що перелічені характеристики утворюють систему, усі елементи якої в ідеалі мають взаємно доповнювати один одного, та за тим, як вони узгоджуються між собою, можна судити про якість виконаного дослідження.

Рассмотрены методологические аспекты планирования и выполнены педагогические исследования и интерпретации его результатов. Показано, что достоверность результатов исследования обеспечивается прежде всего однозначностью теоретических позиций его автора, качеством выходных положений, адекватностью методики, совершенством инструментария, корректностью количественной и качественной обработки эмпирических данных. Определено, что перечисленные характеристики образовывают систему, все элементы которой в идеале должны взаимно дополнять друг друга, и по тому, как они согласовываются между собой, можна судить о качестве выполненного исследования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України : матеріали методол. семінару, 2009 р., Київ / уклад.: І. С. Волощук; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2009. - 360 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми запровадження у вищій школі України європейського досвіду компетентнісного підходу. Проаналізовано понятійне співвідношення компетентності та психологічної логіки. Розглянуто компетентність як інтегральний критерій оцінки результатів освіти. Охарактеризовано компенсаційно-пізнавальну компоненту у системі компетенцій сучасного студента. Запропоновано концепцію компетентнісно-професійного підходу в підготовці викладача ВНЗ.

Освещены актуальные проблемы внедрения в высшей школе Украины европейского опыта компетентностного подхода. Проанализировано понятийное соотношение компетентности и психологической логики. Рассмотрена компетентность как интегральный критерий оценки результатов образования. Охарактеризована компенсационно-познавательная компонента в системе компетенций современного студента. Предложена концепция компетентностно-профессионального подхода в подготовке преподавателя ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) я43 + Ч481.223.7 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Волощук І. А. 
Формування готовності молодого вчителя фізико-математичних дисциплін до інноваційної діяльності в системі методичної роботи школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. А. Волощук; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. - Черкаси, 2010. - 20 c. - укp.

Розкрито сутність поняття "готовність до інноваційної діяльності", виокремлено структуру даного складного особистісного утворення. З'ясовано його сутність та зміст, визначено критерії, показники та рівні готовності щодо інноваційної діяльності. Розроблено методику діагностики наявного рівня готовності молодих учителів до інноваційної діяльності. Виявлено та перевірено ефективність сукупності педагогічних умов, які забезпечують результативність процесу формування готовності до інноваційної діяльності засобами методичної роботи школи. Апробовано ефективність методичних рекомендацій для вчителів фізико-математичних дисциплін шодо формування даного складного особистісного утворення в системі методичного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В. р(4УКР)2-3,022

Шифр НБУВ: РА373289 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Волощук О. П. 
Ензимо-мікозне виснаження зерна пшениці озимої в умовах Західного Лісостепу України : [монографія] / О. П. Волощук, І. С. Волощук, Г. Я. Біловус, Г. С. Коник, Ю. В. Воробйова; НААН України, Ін-т сіл. госп-ва Карпат. регіону. - Л. : ЛІГА Львів, 2013. - 166, [4] c. - Бібліогр.: с. 138-166 - укp.

Висвітлено результати досліджень лабораторії насіннєзнавства Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН і узагальнено дані літературних джерел вітчизняних і закордонних авторів з проблеми ензимо-мікозного виснаження зерна пшениці озимої. Доведено, що за специфічних умов зони Західного Лісостепу добором сортів лісостепового екологічного типу середньостиглої групи стиглості можна знизити втрати врожаю від цього явища. Охарактеризовано типи екологічної пластичності сортів озимої м'якої пшениці, які визначають зональних ареал їх розповсюдження. Розглянуто вплив метеорологічних умов і сортових особливостей на формування врожаю пшениці озимої на насіння. Увагу приділено проблемам економічного та біоенергетичного оцінювання вирощування насіння сортів пшениці озимої стійкої до ензимо-мікозного виснаження зерна.


Індекс рубрикатора НБУВ: П212.103-38

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Волощук О. П. 
Формування насіннєвої продуктивності та посівних якостей насіння сільськогосподарських культур в умовах Західного Лісостепу України : [монографія] / О. П. Волощук, Г. М. Седіло, І. С. Волощук, Г. Я. Біловус, Г. С. Герешко; НААН України, Ін-т сіл. госп-ва Карпат. регіону. - Л. : ЛІГА Львів, 2013. - 331 c. - Бібліогр.: с. 286-331 - укp.

Висвітлено актуальні проблеми насінництва сільськогосподарських культур. Розглянуто адаптивний і продуктивний потенціал рослин пшениці озимої залежно від умов вирощування в Західному Лісостепу. Визначено особливості формування, наливу та дозрівання насіння різних сортів пшениці озимої. Описано методи прискореного відтворення насіння еліти ячменю ярого. Досліджено насіннєву продуктивність вівса та люпину жовтого залежно від способів сівби та норм висіву насіння. Проаналізовано вплив пестицидів і біологічних препаратів на врожайні властивості насіння пшениці озимої. Увагу приділено економічній і біоенергетичній ефективності вирощування насіння сільськогосподарських культур.


Індекс рубрикатора НБУВ: П137

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766820 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шепотько В. П. 
Організація і навчання обдарованих і талановитих школярів (навчально-методичний посібник) / В. П. Шепотько, І. С. Волощук // Рідна шк.. - 2006. - № 2. - С. 27-50. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Розглянуто проблему обдарованості індивідів і критерії виявлення обдарованих школярів та способи їх типологізацій. Акцент зроблено на організації навчання цієї категорії дітей з урахуванням їх відмінностей стосовно учнівського загалу. Проаналізовано суперечності ефективного навчання обдарованих школярів, недоліки у підготовці цих учнів, що гальмує розвиток зазначеної категорії учнів. Подано методичні поради для педагогів у розбудові дидактичної системи навчання обдарованих і талановитих дітей в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Волощук І. 
Фактологічна підготовка педагогів до роботи з обдарованими й талановитими школярами / І. Волощук, В. Шепотько // Рідна шк.. - 2006. - № 9. - С. 73-75. - Бібліогр.: 31 назв. - укp.

Досліджено сутність поняття "обдарованість". Проаналізовано соціально-емоційні характеристики обдарованих індивідів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ю983.724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Волощук В. 
Здібнісна природа інтелектуальної обдарованості / В. Волощук, І. Волощук, В. Шепотько // Рідна шк.. - 2009. - № 11. - С. 33-38. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

З позицій феномену "психічна функція" розглянуто місце здібностей у психологічній структурі людської обдарованості. Акцентовано увагу на розкритті змісту поняття "здібності". Визначено "здібності" як властивості функціональних систем, які реалізують пізнавальні та психомоторні процеси, що мають індивідуальну міру вираження, яка виявляється в успішності та якісній своєрідній діяльності. Наведено ознаки, за якими визначаються здібності. Зазначено, що розвиток здібностей відбувається за спіраллю: реалізація можливостей, які надає здібність даного рівня, відкриває перспективи для розвитку здібності вищого рівня. Розкрито чинники, що впливають на розвиток здібностей, зокрема, зв'язок між здібностями й уміннями, функціональну специфіку різних модальностей чутливості. Виокремлено відмінності між навичками та здібностями, протиріччя між здібностями та схильностями. Виявлено роль задатків у розвитку різних здібностей. Зіставлено здібності, як індивідуально-психологічні особливості, з категоріями "одиничне" і "загальне". Констатовано, що обдарованість як індивідуально-своєрідне поєднання здібностей співвідноситься з конкретною діяльністю, тому для її класифікації необхідно враховувати психологічний аналіз відповідних видів діяльності.

С позиций феномена "психическая функция" рассмотрены место способностей в психологической структуре человеческой одаренности. Сосредоточено внимание на раскрытии содержания понятия "способности". Определены "способности" как свойства функциональных систем, реализующих познавательные и психомоторные процессы, которые имеют индивидуальную меру выражения, проявляющуюся в успешности и качественной своеобразной деятельности. Определены признаки, по которым определяются способности. Указано, что развитие способностей происходит по спирали: реализация возможностей, представленных способностями данного уровня, открывает перспективы для развития способности высшего уровня. Раскрыты факторы, влияющие на развитие способностей, в частности, связь между способностями и умениями, функциональную специфику различных модальностей чувствительности. Выделены различия между навыками и способностями, противоречия между способностями и склонностями. Выявлена роль задатков в развитии различных способностей. Сопоставлены способности, как индивидуально-психологические особенности, с категориями "единичное" и "общее". Констатировано, что одаренность как индивидуально-своеобразное сочетание способностей соотносится с конкретной деятельностью, поэтому для ее классификации необходимо учитывать психологический анализ соответствующих видов деятельности.

From the standpoint of the phenomenon of "mental function" The place of skills in the psychological structure of human talent. Focuses on the disclosure of the content of the concept of "ability". Defined "capacity" as the properties of functional systems that implement cognitive and psychomotor processes, which are a measure of individual expression, manifested in the success and quality of original work. Defined features, which are determined by ability. It is indicated that the development of skills takes place in a spiral: realization of opportunities presented by this level of ability, opens up prospects for the development of the ability of higher level. Revealing factors influencing the development of skills, in particular, the relationship between abilities and skills, functional specificity of different modalities of sensitivity. Highlighting the differences between the skills and abilities, the contradictions between the abilities and inclinations. The role of earnest money in the development of various abilities. Ability are compared, as individual psychological characteristics, with the categories of "identity" and "general". Stated that the endowment as individually unique combination of skills related to specific activities, and therefore its classification is necessary to consider the psychological analysis of the activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Євтух М. 
Гносеологічний фокус трансформаційних змін філософії освіти / М. Євтух, І. Волощук // Філос. освіти. - 2006. - № 2. - С. 7-14. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено основні проблеми трансформаційних змін національної системи освіти України. Проаналізовано відповідну наукову літературу з цієї проблематики. Акцентовано увагу на проблемі швидкої адаптації вітчизняної системи вищої освіти до європейських освітніх стандартів. Розкрито ключові питання гносеологічних аспектів філософських течій інструменталізму, неопозитивізму, феноменології, екзистенціалізму та неотомізму. Доведено, що зазначені філософські напрями є пріоритетними об'єктами переосмислення філософських засад освітнього процесу.

Рассмотрены основные проблемы трансформационных изменений национальной системы образования Украины. Проанализирована соответствующая научная литература по этой проблематике. Акцентировано внимание на проблеме скорой адаптации украинской системы высшего образования к европейским высшим образовательным стандартам. Раскрыты ключевые гносеологических аспекты таких философских направлений: инструментализм, неопозитивизм, феноменология, экзистенциализм, неотомизм. Доказано, что данные философские направления являются приоритетными объектами переосмысления философских предпосылок учебного процесса.

The article deals with the basic problems of transformational changes of a national education system of Ukraine. The corresponding scientific literature on this problematics is analysed. The attention is stressed on a problem of fast adaptation of theUkrainian system of higher education to the European supreme educational standards. Important gnosiological aspects of such philosophical directions: an instrumentalism, neopositivism, phenomenology, existentialism, neotomism are opened. It is proved, that the given philosophical directions are priority objects of reconsideration of philosophical preconditions of educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4Укр) + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Євтух М. 
Модернізація навчального процесу у контексті переосмисленого усвідомлення взаємодії віри і знань / М. Євтух, І. Волощук // Філос. освіти. - 2008. - № 1/2. - С. 254-261. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано віру і знання як атрибути досягнення істини. Показано їх діалектичну взаємодію та місце у науковому пізнанні. Обгрунтовано один зі шляхів модернізації навчального процесу. Зазначено, що в основі сучасної невіри у владу духу над природою є помилкова віра у силу природи і в її самостійність стосовно духу. Визначено суть віри у мисленні, яке самостійно не здатне осягнути істину і смертельне для істини. Описано значення віри, яка потрібна людині, щоб збагнути своє місце у Всесвіті, збагнути його нескінченний початок і безмежний кінець.

Проанализированы вера и знание как атрибуты достижения истины. Показаны их диалектическое взаимодействие и место в научном познании. Обоснован один из путей модернизации учебного процесса. Указано, что в основе современного неверия во власть духа над природой является ошибочная вера в силу природы и в ее самостоятельность по отношению духа. Определена суть веры в мышлении, которое самостоятельно не способно постичь истину и смертельное для истины. Описано значение веры, которая нужна человеку, чтобы понять свое место во Вселенной, понять его бесконечное начало и безграничный конец.

Аnalyzed the faith and knowledge of how to achieve the attributes of truth. Showing their dialectical interaction and a place in scientific knowledge. Proved one of the ways of modernization of the educational process. Indicated that the basis of modern disbelief in the power of spirit over nature is a mistaken belief in the power of nature and its autonomy in relation spirit. The essence of faith in thinking, which alone is not able to comprehend the truth and fatal to the truth. Described the valueof faith that a person needs to understand their place in the universe to understand its infinite beginning and end of the limitless.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю223.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського